top of page

על קצה המזלג

  • תמונת הסופר/תד"ר קרן הוד

8 טיפים להכנת הגוף להיריון

עודכן: 23 במרץ 2018

התזונה שלך היא מקור לכל הרכיבים הדרושים ליצירת ביצית תקינה וליצירת התנאים הדרושים להשרשת העובר. לעולם לא מוקדם מידיי להתחיל באכילה שתיתן לילדייך את נקודת הזינוק הטובה ביותר. הבלוג הזה נועד לעזור לך להתכונן בדרך בריאה וחכמה להיריון הבא שלך.



איך להכין את הגוף לקראת ההיריון?

  1. התחילי את ההיריון במשקל תקין כדי להתחיל מנקודת זינוק טובה - אישה במשקל תקין תיכנס להיריון בקלות רבה יותר, תסבול פחות מסיבוכים במהלך ההיריון והלידה ותגדיל את סיכוייה ללדת תינוק בריא במשקל תקין.

  2. קחי תוסף חומצה פולית - חומצה פולית היא ויטמין מקבוצת B, והיא חיונית להתפתחות התקינה של מערכת העצבים אצל העובר ושל שאר מערכות גופו. משרד הבריאותממליץ לכל אישה בגיל הפוריות ליטול תוסף תזונה המכיל 400 מק"ג חומצה פולית ביום, ונשים שמתכננות להרות צריכות ליטול את התוסף במשך 3 חודשים לפחות לפני ההיריון.

  3. אכלי מסודר - אכילה מסודרת, כל 3 שעות, תעזור לך לשמור על משקל תקין, על תחושת שובע לאורך היום ועל רמות סוכר מאוזנות.

  4. צמצמי את צריכת הקופאין שלך - קופאין במינון גבוה עלול לגרום להפלות, לפגוע בגדילה תקינה של העובר ולגרום ללידת תינוק במשקל נמוך. לכן ממליצים לצרוך עד 300 מ"ג קפאין ביום, כמות שנמצאת ב2-3 כוסות קפה.

  5. קחי מולטיויטמין המותאם לנשים הרות, כמו פרנטל. המכיל את כל הויטמינים והמינרלים שגופך זקוק לו. אם המולטיויטמין מכיל 400 מק"ג חומצה פולית את לא צריכה לקחת תוסף של חומצה פולית בנוסף למולטיויטמין.

  6. אל תעשני - ידוע שהעישון מזיק לבריאות, אבל לעישון בזמן ההיריון ולפניו ייתכנו השלכות גם לטווח הארוך. עישון לפני ההיריון מעלה את הסיכון ללדת תינוק במשקל נמוך, ועישון במהלך ההיריון קשור בסיכונים רבים אחרים.

  7. התחילי בפעילות גופנית - כיוון שהיריון אינו הזמן להתחיל פעילות גופנית חדשה, כזו שגופך אינו רגיל אליה, הרגילי אותו לשגרת ספורט עוד לפני הכניסה להיריון.

  8. עדכני בדיקות דם מקיפות - לפי בדיקות הדם תוכלי לאבחן חסרים תזונתיים משמעותיים, כמו חסר בחומצה פולית, ברזל, ויטמין B12, אנמיה וכו', ותהיה לך הזדמנות לפתור את החסרים האלו עוד לפני שתכנסי להיריון.


אישה יקרה,

לא משנה אם זהו ההיריון הראשון או הרביעי שלך, חשוב להכין את הגוף לפני כל היריון ולאכול בריא. אכילה בריאה היא דבר קל מאוד לביצוע וזו המתנה הכי טובה שאת יכולה להעניק לעובר שלך, שעדיין לא נוצר.

bottom of page